🚘 خودروسازان آلمانی آماده تولید تسلیحات
〰️ هفته اول جنگ تجاری دونالد ترامپ با اروپا از روز جمعه (۱۵ مه) به طور رسمی آغاز شد و اخبار مربوط به آن امروز در صدر اخبار اقتصادی آلمان قرار دارد. در کنار تأثیر منفی بر صنعت خودرو، مدیرعامل شرکت مرسدس بنز اعلام کرده که آماده ورود به عرصه تولید تسلیحات است.
〰️ دولت آمریکا تعرفه واردات خودرو را از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش داده است. تحلیلها نشان میدهد که این اقدام میتواند ۳۰ میلیارد یورو از تولید ناخالص ملی آلمان بکاهد و هر خودروی ساخت آلمان را ۱۲ هزار یورو گرانتر کند. مؤسسه اقتصادی ایفو (Ifo) امروز اعلام کرد احتمال ورود آلمان به رکود عمیق بسیار افزایش یافته است.
〰️ در یک تحول نادر، «اولا کالنیوس»، مدیرعامل شرکت مرسدس بنز، در مصاحبه امروز خود با روزنامه والاستریت ژورنال اعلام کرد: «دنیا به مکانی غیرقابل پیشبینیتر تبدیل شده است و من فکر میکنم کاملاً روشن است که اروپا باید توان دفاعی خود را افزایش دهد.» او همچنین تأکید کرد که مرسدس بنز «اگر شرایط ایجاب کند، آماده ایفای نقش مثبت در این زمینه است.»
#Nachricht ← لیست اخبار
@HamidsDeutsch