تصویر

🚫 مسدودسازی کارخانه زره‌سازی توسط فعالان آبوهوا با حضور گرتا تونبرگ

〰️ فعالان محیط زیست امروز در یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات چند سال اخیر آلمان، دروازه‌های کارخانه سابق ذوب فلز فریدریش-ویلهلم در شهر مولهایم را مسدود کردند. این کارخانه اکنون فولاد مورد نیاز گروه صنایع دفاعی KNDS (تولیدکننده تانک لئوپارد) را تأمین می‌کند. فعالان در اردوگاه آبوهوایی هام حضور داشتند و امروز نیز گرتا تونبرگ در سخنانی آن را «رسوایی» خواند و خواهان توقف فوری تولید تجهیزات جنگی شد.

〰️ در این اعتراضات، دو جریان اعتراضی با هم تلاقی پیدا کردند: 1- مقاومت در برابر ساخت نیروگاه‌های گازی جدید: از ۲۲ تا ۲۶ می، اردوگاه اقلیمی در هام (Hamm) برپا بود تا علیه برنامه‌های دولت برای احداث حدود ۲۰ نیروگاه گازی جدید اعتراض کند. 2- اعتراض به کارخانه تسلیحات‌سازی: فعالان معترض به ساخت نیروگاه‌ها، با «ائتلاف عدالت اقلیمی Ende Gelände» (پایان خط) همکاری کرده و اعتراضات خود را به کارخانه‌ای در شهر مولهایم آوردند؛ جایی که فولاد زرهی مورد نیاز تانک‌های لئوپارد ۲، و ادوات جنگی کالیبر بزرگ تا شعاع ۱۵۰ کیلومتر، در شرکت KNDS (تولیدکننده تسلیحات آلمانی-فرانسوی) ساخته می‌شود.

〰️ صبح روز ۲۹ می، فعالان با لباس‌های سفید کارگاهی (مالرآنتزوگ) برای ابراز یکپارچگی و اعتراض صنفی، در محوطه بیرونی شرکت KNDS در مولهایم تجمع کردند. برآوردها تعداد معترضان را از حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ نفر اعلام می‌کنند اما این اعتراض گسترده و رسانه‌ای بود. آن‌ها با ایستادن بر سر راه، دسترسی به محوطه کارخانه را مسدود کردند. نتیجه این شد که کارگران شیفت شب توانستند خارج شوند، اما ورود کارگران شیفت صبح با مشکل مواجه شد. فعالان تأکید می‌کردند که فولاد پرکربن نباید صرف ساخت تانک شود، بلکه باید برای زیرساخت‌های انرژی سبز مثل پره‌های توربین بادی استفاده گردد.

📢 #Nachricht ← لیست اخبار

🇩🇪 @HamidsDeutsch